Stapels visitekaartjes, wat doe je ermee?

Als je als ondernemer veel mond-tot-mond reclame wilt, dan is netwerken een belangrijk onderdeel van de marketing strategie. Bij dit netwerken komen ook de onvermijdelijke visitekaartjes mee terug naar kantoor. Soms stapels! Maar wat doe je ermee?

Ik kwam dit handige schema tegen van C.J. Hayden in "Get Clients Now"™.

 

Visitekaartjes en CRM (klantsysteem)

Het voordeel van een klantsysteem is, dat je de visitekaartjes niet meer hoeft te bewaren. Aan de hand van dit schema kun je contacten die in de groene of blauwe categorie vallen invoeren in je CRM. Denk hierbij aan een aantal zaken.

Ten eerste, geeft dit nieuwe contact de goede kenmerken mee. Die zijn voor ieder bedrij verschillend. Zelf markeer ik ieder contact als een suspect (nog geen afspraak mee gehad) en voeg ik kenmerken toe als beroep en in welke provincie het bedrijf is gevestigd. Dat maakt zoeken tussen alle contacten in de toekomst veel eenvoudiger.

Zet vervolgens een goede taak bij dit nieuwe contact. Bijvoorbeeld de taak: bellen om een afspraak te maken. Het handige van CRM-systemen is dat deze taak dan automatisch in je agenda komt. Ook de opvolging nadat je hebt gebeld kun je weer in dit CRM systeem zetten. Op deze manier bouw je heel gestructureerd aan je netwerk.

NB: persoonlijk voeg ik iedereen die ik heb gesproken ook toe aan mijn Linkedin netwerk.

BLOG | 25 januari 2018