Blog en Nieuws

De waarheid achter nepreviews

Het is natuurlijk triest dat er nepreviews zijn, maar gelukkig toont de consument zich hier van zijn beste kant. Want wat blijkt? Bedrijven die slechte recensies verwijderen en positieve nepreviews posten doen het slechter dan bedrijven die eerlijk al hun reviews tonen (zowel de goede als de minder goede reviews).

Lees verder

NIEUWS | December 2018

 


 

Zie jij het verschil tussen echte en neprecensies?

Negen maanden cel en €8.000 boete voor het plaatsen van een neprecensie op tripadvisor. €2.500 boeten plus €5.000 proceskosten voor het plaatsen van een neprecensie over een restaurant.

Steeds vaker komen dit soort berichten voorbij. Nep recensies worden steeds meer een probleem. Naast particuliere neprecensies blijken er zelfs buro’s te zijn die recensies schrijven op verzoek!

Lees verder

BLOG | september 2018


 

AVG stress? Doe ff normaal man

De invoering van de AVG heeft nogal wat stof doen opwaaien. Veel ondernemers kunnen de consequenties niet overzien en nemen daardoor geen maatregelen, of schakelen dure adviseurs in om wel maatregelen te nemen.  Hoe dan wel?

Lees verder.

BLOG | Juni 2018


 

Te druk? Hoe ga je dan om met klanten?

De economie floreert als nooit te voren. In veel sectoren groeien en bloeien bedrijven weer als kool. Sterker nog, ze kunnen het werk niet aan! Klinkt heel mooi, maar in de praktijk valt dat soms tegen. Zeker voor bedrijven die veel omzet krijgen via via (mond-tot-mond reclame).

Momenteel is de aanvraag in onder andere de bouwsector zo groot, dan zzp-ers en MKB-ers niet meer weten hoe de aanvragen te verwerken en op te volgen. Hoe ga je hiermee om?

Lees verder.

BLOG | April 2018


 

Wel of geen korting?

Korting, een heel bekend fenomeen. We willen het allemaal krijgen, maar niet geven. Lees hier waarom het verstandig is geen korting te ontvangen en ook niet om korting te geven.

Lees verder.

BLOG | 9 Februari 2018


 

Stapels met visitekaartjes - de oplossing

Bij mond-tot-mond reclame horen visitekaartjes. Soms stapels. Maar wat doe je ermee? Dit artikel beschrijft hoe je gestructureerd je visitekaartjes gebruikt.

Lees verder.

BLOG | 25 januari 2018


 

Na 2020 weer crisis in de Bouw?

Wederom een artikel over de huidige drukte in de Bouw sector. Dit keer in de Volkskrant van zaterdag 17 december.

Na 2020 zal er weer een daling te zien zijn. Hoe kun je daar als ondernemer nu al het beste op inspelen? Lees verder.

BLOG | 20 december 2017


 

Interessant onderzoek naar online Mond-tot-mond reclame.

Conclusie van dit onderzoek is dat er verschil is in (online) mond-tot-mond reclame tussen vrienden / bekenden versus mond-tot-mond reclame richting vreemden.

Oh ja, er staat ook dat mond-tot-mond reclame misschien nog steeds de belangrijkste bron van productinformatie is.

Lees hier het hele artikel.

NIEUWS | 30 November 2017


 

Blijf top of mind

In de vorige blog is uitgelegd dat een klantsysteem (ook wel CRM systeem genoemd), voor ieder bedrijf een must is. Voor iedere ondernemer die net start zou dit een basis aanschaf moeten zijn. Net zoals de website met e-mail en het administratiesysteem.

Hoe zorg je voor meer mond-tot-mond reclame via een klantsysteem? Eigenlijk heel simpel, door in contact te blijven. Iedereen vindt aandacht leuk en dat zorgt ervoor dat klanten een herhalingsaankoop bij jou doen of andere klanten naar jou doorverwijzen. Want bedenk goed, al na één jaar zijn klanten je vergeten!

Klantsystemen zijn perfecte tools om heel eenvoudig in contact te blijven met je klant. Hoe? Lees het volledige artikel.

BLOG | 31 Oktober 2017


 

Het hart van ieder bedrijf - Klanten!

Bij mond-tot-mond reclame zorgen klanten ervoor dat je nieuwe klanten krijgt. Dat betekent dat je heel zuinig moet zijn op je klanten, ook al doe je daar nu al een tijdje geen zaken meer mee.

Waarom zuinig zijn op je klanten? Het blijkt dat 70% van je klanten terugkomt voor een herhalingsaankoop. Zij zorgen ook voor nieuwe klanten via mond-tot-mond reclame. Het is dus belangrijk in contact te blijven met je klanten. Soms jarenlang! Klanten vormen immers het hart van je bedrijf.

In contact blijven kan alleen als je een goed overzicht hebt van je klanten. Een klantendatabase is voor ieder bedrijf daarom een MUST. In de praktijk heeft slechts één op de vijf MKB ondernemers dit goed voor elkaar. En dat is goed nieuws. Want als jij een van die vijf bent, heb je een voorsprong op je collega ondernemers. Lees verder het volledige artikel

BLOG | 12 Oktober 2017


 

Waarom is Google Bedrijven belangrijk bij Mond-tot-Mond reclame?

Ook bij mond-tot-mond reclame speelt de website een belangrijke rol. In 90% van de gevallen wordt de website van het bedrijf eerst bezocht, voordat de uiteindelijke beslissing wordt genomen. Ook al is de mond-tot-mond reclame nog zo positief. Vaak zoeken mensen nog meer vertrouwen en heel simpel, ook het telefoonnummer zoeken ze op de website. Hier speelt Google Bedrijven een belangrijke rol.
Lees verder het volledige artikel

BLOG | 17 augustus 2017


 

MKB laat online kansen liggen

Ook nu weer blijkt in de vierde editie van de MKB Online Monitor 2017 dat ondernemers kansen te over hebben op online gebied.

Lees het volledige artikel en bekijk de MKB Online Monitor 2017

NIEUWS | 18 juli 2017